Under förra helgen spelades Trelleborg Cup, i samarbete med Trelleborg AB, för andra året i följd. Cupen riktade sig mot både flick- och pojksidan samt till åldrarna 10, 11 och 12 år. Nuvarande samhällssituation gjorde att vi som arrangörer anpassade oss både genom att skala ner cupen gällande antalet besökare men även att åldersgrupperna inte skulle blandas. Således var planer, toaletter och kiosker avgränsade.

Under helgen så välkomnades 40 lag innehållandes cirka 650 spelare och ledare och tillsammans med Trelleborg Cups sponsorer Trelleborg AB, Ica Maxi, Hallongården, CMM, Sibylla, Mellby Gård och Holmbergs blev det en mycket lyckad helg.

- Vi bjöds på fint väder, många mål och flera härliga målgester. Jag och Trelleborgs FF ser fram emot en ny Trelleborg Cup nästa år och den stora förhoppningen då är att även kunna välkomna en publik som får uppleva cupen, säger Martin Biärsjö, ansvarig för Trelleborg Cup.

Vi riktar också ett stort tack till Martin Viberg och Alexander Hamming, studenter på Malmö Universitet, som under sin praktik hos oss arbetat på ett föredömligt sätt med Trelleborg Cup.


Skribent: Emanuel Ragnar
Publicerad: 23 oktober, 2020
Kategori: Ungdom