Den 1 oktober börjar Hans Torsmar sin tjänst som försäljnings- och evenemangsansvarig i Trelleborgs FF. Hans är född och uppväxt i Trelleborg och har på ett eller annat sätt sysslat med idrott i hela sitt liv. Förutom att Hans har lång erfarenhet från marknad- och försäljning har han också varit aktiv i evenemangsorganisationen vid flera stora sportevenemang.

- Det känns otroligt roligt och väldigt spännande att få möjlighet att jobba med ett starkt varumärke som Trelleborgs FF och dessutom i min hemstad Trelleborg. Jag ser verkligen fram att emot att få vara med på den spännande resa som Trelleborgs FF har framför sig, säger Hans.

Hans kommer närmst från en roll som Key Account Manager på Holmbergs och har mångårig erfarenhet från marknad och försäljning från bland annat Bose.

- Förutom att jag har en gedigen erfarenhet av försäljning har mina år på marknadsavdelningar gjort att jag också är väl medveten om vikten av att vårda och stärka ett varumärke.

Hans beskriver sig själv som en glad person med stor portion humor, som trivs i sociala sammanhang och som en nyfiken, professionell inspiratör. Förutom att han är allmänt sportintresserad och har provat på de flesta sporter har han varit aktiv inom handbollen.

- Mitt starkaste idrottsminne är när jag var med och förde upp Stavsten i elitserien, säger han och fortsätter:

- Jag tillsammans med min bror Jan och en kompis, Peter Bergström, startade också en handbollsklubb i Ljunghusen 2002 och även om ingen av oss är engagerade i klubben idag så existerar den fortfarande. Det är jag stolt över. Jag har fortsatt att vara aktiv inom handbollen vid de större evenemangen i Malmö, såsom SM-finaler, OS-kval, Dam-EM 2016 och nu i januari Herr-EM 2020. Där är min roll att vara ansvarig för media.

Som storkundansvarig på Holmbergs har han haft stort fokus på långvariga relationer och samarbete, något som han vill ta med sig även i Trelleborgs FF.

- Det är viktigt för mig att man ser på partnerskapet som ett längre samarbete. Och att det ska finnas förutsättningar för att göra affärer med varandra. Jag brukar ofta säga ”att välja en affärspartner är som att välja en vän”. Det ska vara en som man kan lita på, som ställer upp och som är rolig att ha att göra med. Då har man lagt en bra grundsten för långvariga affärer.

Hans tar över efter sin namne Hasse Mattisson som lämnar efter tre och ett halvt år som försäljningsansvarig. Nu utvecklas rollen till att också innefatta evenemangsansvar.

- Först och främst vill jag säga att det är inga små skor jag ska fylla. Både Hasse och Peter Kronström har gjort ett fantastiskt jobb. Men jag anser att båda områdena är nära sammankopplade. Det gäller att skapa en upplevelse för såväl de som väljer att vara våra partners som de besökare som kommer för att se matcherna. Då är det viktigt att båda områden jobbar mot samma mål. Min önskan är att vi kan skapa en atmosfär runt Vångavallen som gör att man vill ”hänga” där. Och att det är en plats som hela familjen vill gå till.

Hans Torsmar
Ålder: 52
Bor: I Höllviken
Familj: Gift med Helén. Tillsammans har de sonen Oscar, 25 år.
Beskriv dig själv med tre ord: Driven, målinriktad och samtidigt en glädjespridare.


Vi hälsar Hans varmt välkommen till Trelleborgs FF!


Skribent: Lotta Lövdén Berséus
Publicerad: 4 september, 2019
Kategori: Marknad